ИСТРАЖУВАЊАТА ПОКАЖАА

Образованието и однесувањето на децата во училиште се на второ место по важност кај родителите за нивните деца. Дури за 60 проценти од родителите, социјалните вештини на детето се на прво место, покажа новото истражување на научниците од универзитетот „Кардиф“. Шест од 10 родители повеќе би сакале нивните деца да растат со развиени социјални вештини отколку со високо академско образование. Истражувањето на 2.000 родители што имаат деца на возраст од три до 10 години покажа дека 90 проценти од нив веруваат дека емпатијата е клучна социјална особина што треба да ја развиваат нивните деца.

Развивање емпатија и други социјални вештини

Други вештини што родителите би сакале да ги развијат кај своите деца се разбирањето на сопственото однесување и неговите последици, разбирањето на ставовите на другите луѓе и способноста за соработка со другите. Исто така, се покажало дека речиси 75 проценти од родителите се загрижени дека пандемијата на коронавирусот може да влијае на социјалните вештини на нивното дете и неговата комуникација со другите.
Невролозите од универзитетот „Кардиф“ за истражувањето соработувале со „Барби“ (позната компанија за производство на кукли), во кое била користена техника за скенирање на мозокот, наречена блиска инфрацрвена спектроскопија за да го истражи ефектот на куклената игра. Тимот ја следел активноста на мозокот на 33 деца на возраст од четири до осум години додека си играле со куклите „Барби“.
Истражувањето покажа дека играњето со кукли го активира делот од мозокот што им помага на децата да развијат емпатија и други социјални вештини. Научниците од Универзитетот во Кардиф открија дека играњето со кукли ја активира задната горна темпорална бразда на мозокот, повеќе од другите креативни активности.
– Оваа област од мозокот ја користиме кога мислиме на други луѓе, особено кога размислуваме за нивните мисли или чувства – вели авторот на истражувањето Сараг Герсон од Универзитетот во Кардиф.
Покрај тоа, придобивките од играњето со кукли биле забележани дури и кога децата играле сами наместо во друштво и истите тие биле еднакви и кај девојчињата и кај момчињата.

Децата создаваат мали имагинарни светови

Резултатите од истражувањето ја поддржуваат теоријата на таткото на развојната психологија Жан Пијаже, кој во 1945 година тврдел дека играта на замислување, сама по себе е социјална.
– Куклите ги поттикнуваат децата да создадат свои мали имагинарни светови наспроти решавање на некој проблем или градење нешто. Тие ги поттикнуваат децата да размислуваат за другите луѓе и за тоа како можат да комуницираат едни со други. Фактот што го видовме во нашата студија, дека одреден дел од мозокот е активен, покажува дека играњето со кукли им помага на децата да ги практикуваат социјалните вештини што ќе им бидат потребни подоцна во животот – смета Герсон.
Научниот тим откри дека задната горна временска бразда на мозокот била активна и кај девојчињата и кај момчињата додека си играле со кукли, или сами или во друштво. За разлика од тоа, кога децата играле креативни игри на таблет, активноста на тој дел од мозокот била многу слаба.
– Знаевме дека играњето со кукли има позитивен ефект врз децата, но сега имаме невронаучни докази што ги потврдуваат тие придобивки – вели шефицата на „Барби“ во Мател, Лиза Мекнајт.