Зошто е-поштата не се користи во Кина како во остатокот од светот?

176

Во мај 2008 година, предавав на приватно училиште на англиски јазик во Јангшуо, мало гратче во јужна Кина, ја започнува својата интересна приказна Луи Хаи Лианг, прененесува Би-би-си.

– Кога го завршив часот, моите возрасни студенти ми рекоа да ја преземам „KјуKју“ кинеска десктоп апликација, слична на „Месинџер“, за да бидеме во контакт.Ги замолив да се најават на Фејсбук (во тоа време сè уште не бил блокиран во Кина), тие ме додадоа како пријател и ми оставија адреси за е-пошта. Неколкумина го сторија тоа, но тие адреси тешко се паметат бидејќи тие често изгледаа вака: [email protected]

Мислев дека се малку чудни, но во тоа време не беше толку чудно да имате чудни адреси за е-пошта, дури и во Велика Британија.

Неколку години подоцна, се најдов во Пекинг и работев како хонорарен новинар и лектор – продолжува Луи Хаи Лианг.
– Јас скоро никогаш не би водела деловна комуникација со кинески клиенти преку е-пошта. Честопати работев лекторирање на паметен телефон, преку исклучително популарната апликација за кинески пораки „Вичат“ – додава Лианг.

Во многу западни земји, електронската пошта е сè уште суверен владетел, особено во деловниот сектор. Во САД и во Велика Британија, е-поштата е најпопуларна активност преку Интернет, со 90,9 и 86 проценти од учесниците.

Кога ќе ја завршев работата, ќе ја испратев назад, а исто така ќе ми плаќаа преку „Вичат“. Целиот процес направи чуда, сè беше толку брзо и ефикасно.

Во истите земји, употребата на е-пошта ги надминува сите други активности преку Интернет, како што се барање информации за производи и услуги, електронско банкарство, гледање дигитални видеа и слушање музика и користење социјални мрежи.

Но, во Кина, таа слика е сосема поинаква.

Истражувањето на „Делоит“ за корисниците на мобилни уреди во Кина во 2018 година покажа дека Кинезите проверуваат е-пошта 22 проценти помалку од корисниците во другите држави.

Наместо тоа, доминира „Вичат“: околу 79,1 процент од корисниците на паметни телефони се редовни корисници на оваа апликација, додека 84,5 проценти од луѓето што користат апликации за пораки во Кина користат „Вичат“.

И таа околност се однесува и на деловното работење: Извештајот за однесувањето на корисниците на „Вичат“ за 2017 година, составен од „Пенгуен интелеџенс“, истражувачка подружница на „Тенсент“ (кој го создаде Вичат), откри дека скоро 88 проценти од анкетираните 20.000 луѓе користат Вичат во секојдневна деловна комуникација.

Телефоните, СМС и факсот ги користат 59,5 проценти од луѓето. Е-поштата е на далечно трето место, со 22,6 проценти.

Ева Хсу, која раководи со компанија за дигитално брендирање, потекнува од Тајван и својата младост ја поминала живеејќи во САД. Таа работи во Шангај веќе шест години. Кога станува збор за нејзините странски клиенти, Хсу вели дека комуницира со нив преку е-пошта и Линкдин, но кога станува збор за кинески клиенти, приказната е сосема поинаква.

– Кинеските клиенти обично користат „Вичат“ и испраќаат датотеки преку „Вичат“како главно средство за комуникација“ – вели таа.

Со повеќе од милијарда корисници во Кина, „Вичат“ е апликација која е се поприсутна.Но, причините зошто Кинезите претпочитаат да комуницираат преку платформата „Вештерка“. Тогаш етаблираната кинеска технолошка компанија Тенсент во 1999 година издаде производ наречен „КјуКју“, базиран на популарната програма за размена на инстант пораки на компјутер.

Во тоа време, според податоците на Светска банка, во Кина имало само 1,2 компјутери за секои 100 луѓе.
Но, како што влегувавме сè повеќе и повеќе во 2000-тите, интернет-кафулињата се рашириле низ цела Кина и младите брзо ги прифатиле.

„КјуКју“ стана клучна причина за популарноста на овие кафулиња, бидејќи обезбедуваше забава со одлики како што се игри, музика и храна, кинеска социјална мрежа каде што луѓето можеа да објавуваат микро блогови.

Во споредба со е-поштата, „КјуКју“ понуди поголема интеракција, со можност за создавање аватари и размена на инстант пораки.