Во Галеријата MЦ во Њујорк, САД, со почеток од 18 часот ќе биде отворена изложбата на скулптури од галериски формат со наслов „Морфолошка дезагрегација“ од авторот Слободан Милошески.

– Критичарите на уметноста го сметаат еден од најдобрите македонски скулптори Слободан Милошески – Цобе во групата уметници што работат во доменот на апстракно-минималистичкиот концепт поради тоа што користи едноставни геометриски форми и индустриско-импровизирани материјали за создавање дела од разни размери. Неговата минималистичката скулптура дава импресија на строгост и рационалност, која се потпира на однапред спремени постулати и идеи логично артикулирани. Слободан Милошески користи геометриски цврсти материи во скулптурата, но крајниот импакт не е тврд или статичен. Всушност, кога ги гледате неговите скулптури од неколку агли, тие не одаваат впечаток на совршена поставеност, туку се потпираат, навалуваат и искривуваат во неочекувани позиции. Ваквата конструкција на овие скулптури има дава човечки аспект и духовна страна. Покрај нив се добива чувство на вибративно движење и тактилност што доаѓа од нагласените прави линии и мрежи во повеќето минималистички дела. Очигледано дека уметникот Милошески ја реализирал својата основна замисла делото да биде спроводник за духовни работи и како целта да му е скулптурата да биде на работ од соништата.

Од друга страна, Милошески ја брани идејата дека уметноста е чисто објективна и владеат закони што ја третираат уметноста не како чин на имагинација, туку чин на набљудување, перцепција и манипулација со формата. Во контекст на оваа филозофија неговото разбирање на скулптурата е чисто субјективно, но управувано со закони што владеат во релацијата маса – простор. Аксиомите, кои се нагласени во неговата уметничка постава, акцентираат идеја дека скулптурата е покажување на точност и игра на закони во простор. Од овие премиси се развива неговата лична теорија за геометрија базирана на рационална естетика во рамките на интуитивна уметност, која побарува апсолутна математичка ригорозност, каде што ништо не треба да се додава, ниту да се отстрани. Чувството на целосна точност – вели историчарот на уметност проф. др Џемил Бектовиќ во својата критика по повод оваа изложба.

Слободан Милошески е роден во Охрид во 1977 година. Тој дипломира на Факултетот за физичка култура во Скопје во 2001 година. Во 2009 година дипломира на Факултетот за ликовни уметности во Скопје, вајарски оддел, а магистрира на истиот факултет во 2011 година. Во 2018 година докторира на Национална уметничка академија во Софија, Р. Бугарија, на катедра та Скулптура.

Досега има реализирано 20 самостојни изложби, а учествувал на повеќе од 60 групни изложби во земјата и странство. Добитник е на 13 награди и признанија, од кои најзначајни се наградата за скулптура „Јордан Грабул“ доделена од Друштво на ликовните уметници на Македонија во 2012 и 2015 година, како и наградата за скулптура мал формат „Димо Тодоровски“ исто така доделена од ДЛУМ во 2014 година.

Во неговата биографија се забележливи реализираните скулптури во простор, меѓу кои: скулптурата на Живо Чинко, Ристо Шишков, спомен-облежјето на Првото заседание на АСНОМ, скулптурата на Кузман Шапкарев, Јоаким Крчоски, Муза (наменета за фасадата на објектот „Стар театар“), како и две скулптури наменети за фасадата на објектот на МНР. Авторот Милошески е член на ДЛУМ од 2009 година, а во моментот работи како доцент на Ликовната академија при Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип. Изложбата ќе биде отворена до 30.11.2019 година.